Kiedy usterka telefonu wymaga wizyty w serwisie

Zdarzają się sytuacje, gdy iPhone przestaje działać prawidłowo. Wiele usterek w smartfonach można rozwiązać samodzielnie, ale są jednak sytuacje, gdy pomóc może tylko fachowiec. W tym artykule podpowiemy, kiedy należy skorzystać z pomocy serwisu Apple.

Uszkodzony smartfon – co robić?

Smartfony z roku na rok są coraz ładniejsze, a ich możliwości coraz większe. Mimo zaawansowanych technologii, mogą pojawić się problemy, które uniemożliwiają normalne funkcjonowanie. W pierwszej kolejności podpowiadamy, aby nie panikować. Może okazać się, że dany problem jest chwilowy i kilka prostych kroków rozwiąże sprawę. Poniżej przedstawiamy popularne usterki, z którymi poradzisz sobie sam.

Usterki, które można rozwiązać samodzielnie

Biały ekran iPhone’a i brak reakcji

Biały ekran telefonu może pojawić się podczas nieudanej próby zainstalowania aplikacji. W takim przypadku należy przede wszystkim zrestartować urządzenie. Jeśli to dalej nie pomaga, to dobrym pomysłem jest wprowadzenie telefonu w tryb DFU (Device Firmware Upgrade). Pamiętaj, że to może doprowadzić do utraty wszystkich zapisanych danych. Telefon podłączony do komputera za pomocą przewodu USB umożliwia zainstalowanie systemu z poziomu aplikacji iTunes. W wielu przypadkach to w pełni rozwiązuje problem ekranu.

Problemy z Face ID

Zdarza się, że w nowych iPhone’ach wyposażonych w kamerę TrueDepth może nie działać prawidłowo funkcja rozpoznawania twarzy. Aby rozwiązać ten problem należy przede wszystkim przeczyścić wycięcie w ekranie. Drobne zabrudzenia kamery bardzo często uniemożliwiają poprawną pracę. Przy zmianie wyglądu, system może nie rozpoznawać prawidłowo użytkownika, dlatego warto dodać nowy wygląd w ustawieniach. Jeśli powyższe kroki nie pomogły, to pozostaje zresetowanie Face ID. Skonfigurowanie jej od nowa w wielu przypadkach w pełni rozwiązuje problem. Zanim udasz się do serwisu, warto sprawdzić wszystkie możliwości, które zakłócają pracę tej technologii.

Zawieszające się aplikacje

Niektóre aplikacje mogą nie działać prawidłowo, co jest całkowicie normalne. W pierwszej kolejności należy wymusić jej zamknięcie. Po ponownym uruchomieniu wszystko powinno wrócić do normy. Jeśli tak się nie dzieje, to sprawdź, czy w AppStore nie ma uaktualnienia od producenta. Tego typu problemy są bardzo często rozwiązywane na bieżąco. Dobrym pomysłem jest również zainstalowanie najnowszej wersji systemu iOS. Poprawki, jakie wprowadza Apple wpływają na wydajność i bezproblemowe działanie telefonu.

Problemy z połączeniem, z WiFi

Twój iPhone nie może nawiązać połączenia z siecią WiFi? Jest na to rozwiązanie! Wejdź w ustawienia sieci i sprawdź, czy przy nazwie punktu dostępu nie widnieje informacja o problemach z siecią. System iOS automatycznie wykrywa problemy i zwraca uwagę na to, co może powodować kłopoty z połączeniem. Klikając na niebieską ikonę obok nazwy sieci, możesz wprowadzić dodatkowe dane takie jak proxy, czy DNS. To powinno pomóc w połączeniu.

Z tymi problemami lepiej udać się do serwisu Apple

Według serwisu AppleFix z Wrocławia klienci najczęściej odwiedzają ich serwis z usterkami mechanicznymi. W zdecydowanej większości przypadków smartfon po upadku przestaje funkcjonować prawidłowo.

Uszkodzony wyświetlacz lub szybka

Kolorowe pasy na ekranie, brak reakcji na dotyk i charakterystyczne rozbicie na przednim panelu wskazują, że konieczna jest wymiana ekranu w iPhonie. Jeśli w telefonie działa dotyk, a jedynie przednia szybka jest rozbita, to można ją łatwo wymienić. Refabrykacja panelu polega na wymianie uszkodzonego szkła przy zachowaniu oryginalnego wyświetlacza. Taka usługa jest tańsza niż wymiana całego panelu. Serwis zapewnia 6 miesięcy gwarancji, dlatego nie ma obaw, że po kilku tygodniach użytkowania problem powróci. Tego typu naprawy są naprawiane na miejscu, dlatego już po kilku godzinach użytkownik otrzyma swojego iPhone’a z powrotem.

Problemy z czasem pracy na baterii

iPhone’y działają dobrze na baterii, ale po pewnym czasie pojawiają się kłopoty z osiągnięciem kilku godzin, bez konieczności podłączania ładowarki. To zupełnie normalne, ponieważ ogniwa litowo-jonowe mają ograniczoną ilość cykli ładowania. Zazwyczaj po dwóch latach od zakupu telefonu, przestaje on pracować tak jak powinien. Uszkodzona bateria może powodować przypadkowe wyłączenie iPhone’a, a także znaczne spowolnienie jego pracy.

Wymiana baterii na nową jest najlepszym rozwiązaniem. Serwis AppleFix podkreśla, że warto stosować oryginalne akumulatory. Tanie zamienniki nie są w stanie tak długo utrzymywać ładunku, co skutkuje kolejnymi kłopotami. Koszt usługi wymiany baterii to około 100-200 złotych. Tak naprawdę wszystko zależy od modelu iPhone’a.

Przegrzewanie smartfona

Gdy telefon jest intensywnie użytkowany, to zwykle jego temperatura jest nieco wyższa niż zwykle. Zdarza się, że taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas. To wskazuje, że konieczna może być wizyta w serwisie. Układ U2 stosowany m.in w iPhone’ach 6, gdy jest wadliwy objawia się właśnie przegrzewaniem smartfona. Dodatkowo użytkownicy mogą mieć problemy z włączeniem urządzenia. Komponent umieszczony jest na płycie głównej, dlatego do jego wymiany jest potrzebne doświadczenie serwisanta. AppleFix dodatkowo prowadzi pełną diagnostykę iPhone’a, co pozwala na dokładne zbadanie danej usterki.

Zalanie obudowy wodą

Po premierze iPhone’a 7, wszystkie telefony Apple są odporne na działanie wody. Nie zawsze certyfikat wodoodporności gwarantuje, że urządzenie nie zostanie uszkodzone. Należy pamiętać, że po zalaniu telefonu cieczą nie wolno go włączać. Wstrząśnięcie smartfonem i wytarcie go z wody, to jedyne co można zrobić. Z takim przypadkiem należy jak najszybciej udać się do serwisu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ