Lego Piraci z Karaibów (LEGO Pirates of the Caribbean: The Video Game) to już kolejna odsłona popularnego cyklu stylizowanego na klocki lego. Jak zawsze za produkcją stoi brytyjskie studio Traveller's Tales. Wydawca gry opublikował wersję demo gry, którą możecie pobrać poniżej.

Tym razem grający będą mieli okazję wcieliś się w sympatycznego pirata Jacka Jacka Sparrowa oraz innych bohaterów znanych z filmowego pierwowzoru. Nie oznacza to jednak, że gra będzie przedstawiać jedynie wydarzenia znane z filmu. Oczywiście pewne sytuacje, bohaterowie i lokacje wydadzą się znajome ale, jak zawsze, twórcy gry wykraczają poza wcześniejsze ramy.

Gra obejmuje w sumie ponad 20 zróżnicowanych poziomów, na których będziemy musieli poradzić sobie z wieloma zagadkami logicznymi i elementami zręcznościowymi. Oczywiście nie w grze o piratach nie może zabraknąć wielu ukrytych skarbów - część z nich przyda nam się do pokonania kolejnych przeciwności. Kolejne poziomy poprzetykane są kilkoma przerywnikami filmowymi.

Bardzo ważną kwetią w Lego Piraci Karaibów, podobnie jak i w innych częściach cyklu, jest współpraca pomiędzy postaciami gry. Często ścisła kooperacja jest wymagana aby z powodzeniem ukończyć daną misję (np. stanięcie na danym miejscu jednej postaci odblokowuje przejście drugiej itp). Najlepiej jak grają dwie osoby, ułatwia to znacznie życie i podnosi walory samej gry. Grający w pojedynkę może poprzez naciśniędzie guzika w danej chwili zmienić kierowaną postać na inną.

Sporo wykorzystanych przez dewelopera rozwiązań w Pirates of the Caribbean ma swoje odpowiedniki w innych grach z serii LEGO. Nieliczne różnice to m.in. możliwość zabawy w "open world", dzięki czemu poszczególne lokacje odwiedzać można wielokrotnie np. poszukując ukrytych skarbów. Każda z postaci dostępnych w grze ma przy tym swoje zastosowanie, tzn. dzięki swoistym umiejętnościom pozwala dotrzeć do miejsc niedostępnych dla innych.

Oprawa wizualna i audio tej produkcji stoi na dosyć dobrym poziomie ale nie odbiega znacząco od od standardów wyznaczonych przez inne "klockowe" gry. Poprawiono nieco pracę kamery i wprowadzono korzystne zmiany w obrębie oświetlenia - zmiany te pozytywnie wpływają na całą oprawę graficzną.

Prezentowana do pobrania gra LEGO Piraci z Karaibów jest wersją demo w języku angielskim. Kliknięcie w przycisk Download przenosi na stronę FilePlanet skąd można pobrać demo gry. Zobaczmy jeszcze na koniec trailer tytułu: